Tisdag och ledig!

Publicerat i: Emma, Träning Foodie, Ledig, Träning
Det är tisdag och detta betyder att jag är ledig!
 
 
 
 
Men först så måste jag berätta om gårdagens Boxercise pass som jag gick på. Vilket kul pass det var, Tessan hade tidigare under dagen berättat att de skulla vara fokus ben under kvällens pass så jag bävade lite. Visst jag tränar, men jag tror alltid att jag har sämre kondition/styrka än vad jag faktiskt har. Vissa saker var svårare speciellt när det hade med balans att göra, tex att snabb kicka eller att falla ner på ett knä och sen tas sig upp igen. Jag tror att en del sitter i huvudet hos mig, då jag inte tror att jag kommer klara av det men i slutändan så kan jag ju faktiskt mer än vad jag själv tror. Sedan så var andra saker lättare, det kändes som om jag aldrig gjort annat.
 
Ska tillägas att jag älskar att sparka, jag är definitivt inte superstark i mina sparkar ännu (Hallo första passet) men när vi körde en övning som går ut på att man rör sig framåt samtidigt som man ska sparka så kändes det som om att allt klicka. Jag fick en helt annan explosivitet, höger ben kändes guld medan vänster var lite svårare då tekniken att sparka med vänster inte riktigt sitter ännu. 
 
Jag kommer fortsätta att följa med och träna Boxercise de måndagarna som jag kan. 
 
 
Frukosten är intagen, omelett med rödlök,tomater, gul paprika och riven ost. Kan man starta dagen bättre? Eftersom att jag är ledig idag så blir det lite lång kok, jag ska göra pulled chicken. Sen blir det väl att städa lite och i eftermiddag får det bli en tur till Hälsostudion, vad jag ska träna är ännu en gåta ;)
 
Nu blir det off to do me some pulled chicken. So see you later!