Händelserik dag...

Publicerat i: Emma, Trav Hästar, Loki
Som vanligt när jag är hemma i Vinninga (hos föräldrarna) så är det full rulle från morgon till kväll. Upp vid 6 i morse, för att ge hästarna mat, sen frukost för oss människor. Efter detta så var det bara att ta tag i stallet och mocka, fylla på hö/vatten. Sedan åkte jag och Malin in till Lidköping för att köpa en flaska Ultra Shield. Nu när värmen är här så kommer myggen och knotten fram, inte så roligt för hästarna, men Ultra Shielden hjälper. För idag så har de inte sprungit något. 
 
Eftersom att Malin skulle till Åby travet nu i kväll, så blev det att vi träna "lillan" och Brolle tillsammans, jag red Brolle och hon körde Diane.
 
 
Svettig häst men en ännu svettigare ryttare. Riktigt roligat att kunna träna hästarna tillsammans och att jag får rida. 
 
Jag har lagat Västerbottenostpaj och pastasallad idag. Pejen för att Malin och Henke inte ska behöva tänka på att laga mat i morgon innan vi ska gå på bio och pasta salladen blev perfekt mat för oss i dag och sedan blev det ett par matlådor också. Bingo för mig. 
 
Nu på kvällen när vi tog in hästarna så märkte jag att min lilla prins va lite hängig och han åt inte när han kom in. Efter mycket om och men (promenader), så tog jag tempen (ingen feber) och när vi ställde in honom så började han äta. Han ät antagligen trött av värmen plus att han fäller just nu. Min stackars prins Loki, de blir ju som ens barn och man känner med dem då de inte riktigt kan berätta vad som är fel. 
 
Nu ska jag snart åka hem till Skara, ville vänta så länge som möjligt för att hålla lite koll på Loki. Men jag måste hem någon gång, jag börjar klockan 6 imorgon. Det kommer vara en trött Emma på jobbet. Som tur är så slutar jag 14.45 och på kvällen så blir det Bio med Malin och Henke. Vi ska se Avengers Age of Ultron, som jag längtat. 
 
xoxo