BTW

Publicerat i: Muay Thai, Träning Muay Thai, Skara TBK
Efter en del påtryckningar från Tessan, så var det äntligen dags för mitt första Muay Thai pass. Så nu är jag även medlem hos Skara TBK. Varje tisdag och torsdag kl 19.30 så kommer jag infinna mig i lokalen och träna med de andra nybörjarna, förutsatt att jag inte jobbar. Förhoppningsvis så kommer jag inte missa allt för många pass. 
 
Såhär i början av terminen så är det teknik träning som står på schemat. Jag var igår för första gången nervös innan ett träningspass, då jag inte trodde att jag skulle fatta något och inte hänga med i alla övningarna. Men det visade sig att jag kunde mer än vad jag trodde. Det värsta är dock när tränarna går runt och ska kolla hur det går. Det är som om jag får en kortslutning i hjärnan. Fast jag vet att det kommer gå över och att snart så sitter tekniken. 
 
Thai boxningen känns som ett bra komplement till den träningen jag kör på Hälsostudion. 
 
Ni kan besöka Skara TBKs hemsida här