När man bara kan använda sin dominatat hand till 80% (typ). Igår lyckades jag med att skära mig på skärmaskinen i delin på jobbet. Såhär i efterhand så garvar jag mest då både C och chefen inte tål blod så de fick lite panik. Kan väl säga att det är tur att maskinen inte var slippad för då hade jag inte haft någon fingertopp kvar. Men på något sätt så lyckades jag ryck bort handen innan klingan gick helt igenom, så det blev som ett "lock" vilket också gjorde att det sluta blöda ganska fort. Kommer få ett fint litet ärr till min lilla samling. 

Hade inte någon sett att jag skurit mig så hade jag nog fortsatt arbeta (efter det att det slutat blöda såklart). Men jag blev iväg skickad till vårdcentralen direkt, tur var väl det annars så hade jag nog haft mer ont än vad jag har nu. Behövde inte vänta alltför länge och det gick ganska smärtfritt om jag får säga så själv. Inga stygn, som tur var, men plåsterstygn och omläggning blev det. Jag fick även många förmaningar om att jag absolut inte får blöta ner fingret på minst två dagar och hålla koll så att det inte blir infekterat. Jag fick även en stelkrampsspruta, som idag gör mer ont än tummen.  
 
 
 
I kväll är det dags för julbord med jobbet och i morgon kväll så flyger jag och Mamma till London. Jag får väl börja tänka på att packa klart och börja göra mig fin inför i kväll. Kommer ju ta lite längre tid än det brukar, men vad gör det. Får ta och spela lite julmusik och hoppas på det bästa. 

XOXO