Behöver Hjälp / Need Help

Publicerat i: Film Film, Film Project

Som filmälskare som jag har beslutat att göra ett litet projekt.

Och jag behöver din hjälp!

Jag vill sammanställa en lista över filmer som är såkallade "måste se". Jag vill ha 50 filmer per decennium från 1930 tills 2009. Kan ni hjälpa mig att sammanställa den här listan?

Jag bryr mig inte om det är en blockbuster eller en indie-film från Kina. Jag vill bara samla in 50 titlar för varje årtionde. Jag kommer att sammanställa listan och så snart ett decennium är fullt, så kommer jag att börja titta på filmerna. Jag kommer inte ta med filmer på listan som jag redan har sett.

Hur kan du hjälpa mig? Kommentera här på bloggen eller på min Instagram. 

 

As a film lover I have decided to do a small project. And I need your help!
I want to compile a list of films that are ”must see”. I want 50 movies per decade from 1930 until 2009.can you guys help me compile this list? I don’t care if it’s a blockbuster or an indie film from China. I just want 50 titles for every decade. I will compile the list and as soon a decade is full, I will start watching the films. I won’t put films on the list that I have already seen.

How to help? You can send me the titles and release years, here on the blog or Instagram.