Throwback Fucking Thursday

Publicerat i: Emma Glas, Kosta, TBT
För er som inte vet detta så plugga jag Hantverk/Glas under gymnasiet. Så från Augusti 2003 till Mars 2010, så bodde jag i lilla Kosta. Jag tog studenten 2006 och när jag igår packa upp lite saker som jag gjorde under tiden på Kosta Glascenter, så tänkte jag att jag måste faktiskt visa upp vad det var jag höll på med under gymnasiet.
 
 
När Kosta Glascenter renoverades våren 2005, så hittades det ett par kristallvaser. Jag fick äran att gravera en av dem och pappa fick den i present det året. Det är lite svårt att se på dessa bilderna men den har ett riktigt bra djup. 
 
 
 
 
Efter studenten i Juni 2006 så sommarjobbade jag på Hovmantorps Glasbruk. Jag har 2 st skålar och 1 vas från den sommaren här hemma. En rolig historia är att jag första dagen lyckas bränna sönder vänster handen och trampa snett och stukar höger foten. Inte trodde grabbarna att jag skulle komma dagen efter men in hoppade jag på ett ben och fick gjorde detta större delen av sommaren. Men kul hade vi. 
 
 
Skål med vågig kant. 
 
 
Vas med ihop tryckt mitt. 
 
 
Vasen från tiden i Hovmantorp.
 
 
Skål, älskar färgen.
 
 
Liggande vas. 
 
 
Så här såg jag ut i maj 2006 då jag, Amy och Sigrid hade vår vernissage i Tingsryd. Snacka om att man har vuxit upp lite sedan dess. Men jag saknar mina tjejer, Amy, Sigrid, Myra och Malin. 
 
XOXO 
 
 
#1 - - Clara:

Så jättefina vaser och skålar!

Svar: Tack så jätte mycket. Är väldigt stolt över vad jag gjorde de tre åren.
Emma